luni, 17 ianuarie 2011

Printre sughituri



Observ cum blogul asta se transforma intr-unul cu muzica si doar atat. Din ce in ce mai rar ma opresc aici sa scriu. Sa inventez, sa imaginez, sa simt sau sa visez. Sa intreb, sa ma intreb, sa analizez... Nu stiu de ce titlul. Poate din cauza ca piesa e asa cum e. Mi-e obsesia de azi. Existenta muzicii aici substituie, mai mult ca sigur, propriile mele stari si ganduri si sentimente si intrebari. "Because they always have a story."

Tot astazi am cuparat o lampa. Pare o actiune banala si un lucru si mai banal. Dar lampa e asemeni celei de acasa, neagra, cu arc si abajur, simpla. Iar lampa de acasa mi-a fost martor la nenumaratele nopti nedormite si scrise. Lumina portocaliu-galbuie imi tinea mereu de urat. La ras, la plans, in muzica, in cuvinte, in certuri, in poze si mai ales la cafele. Nu am nevoie de foarte multe.


Din categoria trecut in lumina de lampa [pentru o mai buna intelgere: inainte de bacalaureat, inainte de facultate]:

zambitor un zambet rece
'cearca masca gri de gaz
macar pentru doua momente
ca sa schimbe-al sau obraz

noapte rece, zi fierbinte,
nord si sud si est si vest
caci de-acuma inainte
prea departe-i Everest

se asterne-o nepasare
mare-ntins munte de sare
mari sperante griji si vise
intr-acum doar in clepsidre
in a caror rotocoale
se amesteca incet
vis pierdut intr-un desert
si cu alte sfarmaturi
adunate dimprejur

lexicul e-acum format
din cuvinte-innorat
iar la baz' au pesimism
eu iti jur, si el se-ntreaba
unde-i vechiul optimist
dor, tristeturi mari fricoase
se imbina-amagitor
pana cand isi trag foloase
si te lasa mult prea gol

am cazut incet, senil,
intr-un univers ostil
eu acuma dandu-mi seama
cat de mult frige raceala

zau mai cred ca uneori
ti-i mai benefic sa ... dormi
asta - sa nu zic altceva
ca mi-e ca s-or speria
numai doar vreo trei prieteni
care-mi iau in serios
tot ce zic eu fara rost

e-o caricatura trista
de factura realista
pesimista totodata
dar probabil o sa-mi treaca

uite, vezi ca e usor,
sa transpui cam inodor
trei cuvinte insipide
pe o foaie de caiet,
si sa le numesti cvintet?

Niciun comentariu: