luni, 2 iulie 2012

Scrisori III


Dragă G.,

Am putea, oare, spune despre noi că suntem doi epistoleri?
Mă aflu iar într-una din stările mele (uşor) depresive, stări pe care niciodată nu ştiu să le explic sau să le remediez.
Eram într-un parc, acum ceva timp, şi-un domn în vârstă – să fi avut 80 sau chiar 90 de ani – îmi spunea bancuri. Unele deocheate. Avea un soi de lumină ciudată în privire, chiar dacă ochii lui cândva albaştri erau mai şterşi. Mi-am zis, eh, e bătrân, n-o avea cu cine vorbi, cine ştie...plus, bancurile nu sunt deloc proaste.
Apoi îmi zice Domnişoară, ştiţi, în viaţă e foarte important să râdem şi să fim binedispuşi. Să încercăm să nu avem prea multe griji şi să nu ascultîm toate prostiile de la televizor. Râsul şi mişcarea, astea două, astea două sunt foarte importante. Eu am o vecină la bloc care stă mereu în casă. Şi-i spun Hai bre în parc, la aer, la mişcare. Ştiţi ce-mi spune ea? Că aşteaptă moartea. Eeeei, eu n-o aştept. Las-o să m-aştepte ea pe mine!
Ştii ce mi se pare mie, G.? Că bărbaţii sunt mai plini de viaţă decât femeile. La orice vârstă, de la 20 la 90 de ani. Ei glumesc şi râd, noi vorbim despre probleme, oale şi nepoţi. Noi parcă ne-am născut cu sufletul bătrân, zău aşa. O să fiu acuzată şi de misoginism acum. Poate că e din cauza falsului cadru moral în care avem impresia că trebuie să trăim, doar fiindcă suntem femei. Că....vorba ta, dă bine.
Şi ce G., dacă nevasta lui Damaschin era nimfomană? Ce dacă se tăvălea prin porumb şi cu doctorul veterinar, şi cu inginerii, şi cu profesorii navetişti şi cu toţi tractoriştii? Dacă aşa voia să fie ea, cât mai primitoare?

Niciun comentariu: