luni, 2 iulie 2012

Scrisori II



Dragă G.,



Citisem azi undeva că primul lucru pe care trebuie să îl faci atunci când vrei să scrii este să începi să scrii. Nu contează despre ce sau cum, lucrurile acestea vor veni pe parcurs, după ce se obişnuieşte peniţa să alunece pe hârtie.
                Nu ştiu dacă ţi-am povestit despre spaima pe care am tras-o atunci când am văzut lacăt pe poarta cafenelei. Ţin minte că purtam o bluză de-a mamei fiindcă nu îmi adusesem destule haine şi se stricase vremea. M-a încurajat totuşi o prietenă spunându-mi că probabil renovează. Au ei, cafeniştii de-acolo, obiceiul ăsta. Mereu schimbă perdeluţele, tablourile şi culoarea de pe pereţi. Oricum, cel mai intrigant tablou de cafenea se află într-un alt loc. E o fată îmbrăcată într-o rochie roşie, cu spatele gol, ce ţine în mâna stângă un pahar cu vin şi stă în faţa unui pian. E cu spatele şi mereu îmi vine să-mi tot schimb locul, poate, poate, măcar un profil să zăresc.  Aştept să ajung acasă să văd dacă îmi mai există cafeneaua. Am să te ţin la curent.
Zilele astea parcă-s moarte. Mi-am propus să nu fac nimic şi nu am făcut nimic. Merit şi eu câteva zile ca astea după tot stresul cu disertaţia. Ştiu, nu ţi-am spus nimic de ea, aştept s-o susţin să-ţi dau detaliile finale. Acuşi e, într-o săptămână.
Nici vântul nu bate, nici soarele nu se joacă, totul parcă stă în aşteptare. Iar eu nu-mi găsesc locul.

Niciun comentariu: