marți, 6 decembrie 2011

Acrutzea

Sărătzica citeşte nuvela despre acrutzica. Inima-i zâmbeşte, cu toate că-şi spune acum că nu prea ştie mai nimic despre profesorul-alpinist-romancier-doctor? care, pe de altă parte, îi este tare drag. Dacă stau să mă gândesc, bine, prost, cum pot, niciodată n-am pus aceste informaţii de bază în faţa celorlalte. Nume, prenume, vârstă, meserie, familie. Mai degrabă am pus accent pe informaţiile ce nu se pot rezuma în cuvinte. Dar ce contează, la urma urmei. Contează produsul finit. Final. Ceea ce este. Poate că pierdem prea mult timp, unii dintre noi, analizând. Analizându-ne.
Visul de aseară a fost ciudat. Visam că „la ţară” s-a schimbat şi mai mult decât e schimbată acum. Visam că în locul casei bunicii (străbunicii) era casa lui nenea Mitru, schimbată. Un labirint. Iar în locul casei lu’ nea’ Costică, se ridica o vilă. Vila era a lui Cristi, care acum era burduşit de bani. Drumuşorul dintre casa lui nea’ Costică şi cea a bunicii (străbunicii) devenise o stradă în toată regula, plina ochi de vile care mai de care mai mari, mai colorate, mai strălucitoare.
Mini vacanţa de 1 decembrie (cum am văzut că se numeşte pe la ştiri) pe care am petrecut-o acasă a fost ciudată. Dumnezeu dă cu o mână, iar cu alta ia. Mi-a fost bine şi am văzut, de exemplu, statuile cioplite în piatră ce stau uitate în curtea Muzeului de Istorie. Ciudat mi s-a părut faptul că de 23 de ani trec mereu pe acolo şi niciodată nu le-am observat.
Acrutzea ar fi fost un eu într-o lume paralelă. Mă întreb ce-ar fi făcut ea în momentul ăsta. Dacă-ar fi masterandă şi dacă-ar scrie ascultând muzică, zâmbind.
Totul se rezumă la alegeri. Am zis pas atunci blondului. Poate că a fost o greşeală.
Pe prima poză era desenat un smile (adică zâmbet) şi scria „Be happy”. But I am happy. Luna stătea lângă luceafăr şi străluceau a senin şi a frig de iarnă. Iar apelativul „puştiu’ ”, trebuie să recunosc, mi-a plăcut la nebunie.
16 ani să fi avut atunci? Nu, nu cred. Nu chiar aşa puţini. Eram la liceu.
Detaliu omis (căci nu cred că a fost uitat): sexul pe motor. 

Niciun comentariu: